joi, 19 martie 2009

Cluburi si concerte

Toata lumea se plange ca in Romania nu avem muzica buna. Au si dreptate avand in vedere cate trupe de duzina sunt si cat de putine trupe care chiar suna bine si original. Dar pana si putinele trupe ok sunt violate anal de tot ce inseamna industrie muzicala in Romania.
Sa luam de exemplu cluburile din Bucuresti. Ca sunt de cacat asta am stabilit de mult, dar recent mi-am dat seama ca-s si mai de cacat decat credeam initial. In urma cu vreo doua saptamani am fost la concertul The Moood (care, apropo, au concert si vineri in Laptarie) in Expirat si tot concertul nu puteam sa-mi scot din cap o intrebare: "Cum pula mea ar incapea o trupa de 5 oameni pe scena aia?". Intrebarea, evident, era retorica. Nu ar incapea decat daca ar sta lipiti unii de altii. Si o trupa de 5 oameni nu e ceva iesit din comun, mi-e groaza sa ma gandesc la bietii oameni care au trupe de mai mult de 5 oameni (6 inca e ceva obisnuit).
Desigur ca am putea sa consideram Expiratul o exceptie nefericita de la regula dar adevarul e ca scena lor e doar un pic mai mica decat scenele altor cluburi. Oriunde ai canta in Bucuresti trebuie sa te inghesui. Cine naiba gandeste cluburile astea? E oare asa greu sa largesti un pic scena? In fond e in interesul tau sa poti sa se tina concerte in clubul tau si nu cred ca e deloc placut sa primesti din partea unei trupe un raspuns de genul: "Coaie, noi suntem 6 in trupa, cum naiba incapem noi pe scena aia mica?" (scuzati exagerarile de limbaj).
Poate ca e un semn... Nu, e un complot impotriva trupelor din Romania. Cineva acolo sus vrea sa reinvie grunge-ul si punk-ul, genuri care pot fi cantate foarte bine si de 3 oameni. Eu nu-i urez succes si astept in continuare ziua in care o sa avem cluburi cu scene de dimensiuni normale, cu sonorizare buna (alt aspect de cacat din multe cluburi) si poate intr-o zi chiar videoclipuri misto.

Ca fapt divers, trupele din Rep. Moldova au videoclipuri de 1000 de ori mai profesioniste decat orice trupa de la noi. Si suna si mai bine.

2 comentarii:

  1. pt ca aia din Rep Moldova au facultate de regie normala la cap, nu pe modelul de pupare in cur si imitare a actorilor cacaciosi din anii '60. Scuze ca sunt beside the point da ma freaca grija prostiei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va trebui sa te cred pe cuvant, nush cum se face regia in Rep Moldova dar la noi stiu ca e o laba.

    RăspundețiȘtergere