marți, 10 iunie 2008

Fotbal

Sa discutam despre fotbal. De ce naiba? De ce sa discutam despre fotbal? Fotbalul se discuta sau se joaca? Nu mai stiu, nu cred ca mai stie cineva. Comentatorii sportivi sunt considerati filosofii vremurilor moderne (de catre ei cel putin), antrenorii sunt considerati mai importanti decat presedintii (in Romania chiar e adevarat) si presedintii sunt nelipsiti de la meciurile importante, in loc sa stea acasa si sa-si faca treaba (avand in vedere cine e presedinte, s-ar putea sa cer cam mult).
Imi place sa ma uit la fotbal, este o placere pe care nu mi-o pot explica. Ma trezesc urland la omuletii de pe ecran si comentand faze, desi n-am fost niciodata un impatimit al acestui sport. Dar nu este normal ca discutiile avand ca subiect un meci sa dureze mai mult decat meciul propriu-zis. Contrar credintei populare, fotbalul este doar un joc. Un joc care are sens numai in momentul in care il urmaresti, nu si dupa fluierul de final.
Dar exista un lucru pe care il detest mai mult decat discutatul fotbalului, si anume norul de pesimism care pluteste deasupra Romaniei. "E bine ca am facut egal, e mai mult decat speram.", spun toti romanii, dar de ce naiba? Nu mai suntem in stare nici sa speram? Ne complacem in incompetenta si ne multumim cu alunele din cacatul occidentului? Mai da-o naibii de treaba ca mie nu-mi place asa.

Un comentariu:

  1. ca veni vorba de comentatori, as vrea sa ii iau un interviu de vreo 2-3 ore lui Miki Alexandrescu. Poate imi povesteste si vreuna din intalnirile lui cu Martin Luther King sau Margaret Thatcher... ;)) a fi comentator sportiv mi se pare mai josnic decat profesor de sport...

    RăspundețiȘtergere