marți, 15 aprilie 2008

Nu-ti face planuri!

"Mai ai cel mult 3 ani de trait", zise doctorul. Nu vrea nimeni sa auda asa ceva, nu? E nasol sa stii cand o sa mori, nu? NU! E bine, iti poti planui viata in avans daca stii exact cand mori. Mori in 3 ani? Nu e cazul sa-ti cumperi o masina mare, pentru ca nu vei avea copii si nu e cazul sa faci un credit pentru casa. Nu e cazul sa te apuci de un masterat sau sa cauti un fond de economii cat mai avantajos. Agenda unui om care stie ca moare in 3 ani ar arata cam asa:

Luni: bungee jumping
Marti: alpinism
Miercuri: experimente cu droguri
Joi: odihna
Vineri: petrecere
Sambata: petrecere + sex cu o necunoscuta
Duminica: odihna

Arata tentant, nu? 2 sau mai multe petreceri pe saptamana, niciun stres in ceea ce priveste consecintele pe termen lung ale actiunilor tale, chestii pe care n-ai avut niciodata ocazia sau curajul sa le incerci. Eu unul cred ca intr-o luna cu un astfel de program traiesti mai mult decat un om normal intr-o viata intreaga.
Sigur, n-am luat in calcul teoria haosului: ai putea sa iesi din cabinetul medicului de unde ai aflat ca mai ai 3 saptamani/luni/ani de trait si sa te calce masina imediat. Dar facem abstractie de asta pe moment. Eu as vrea sa imi stiu data exacta a mortii deoarece, la cum ma cunosc, ultimele mele ganduri pe patul de moarte, presupunand ca n-as fi stiut dinainte, ar fi "la naiba, am platit degeaba taxa la facultate si mi-am invatat ca boul pentru restanta de maine".

N-ar trebui sa-ti fie frica de singura certitudine din viata ta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu